Skriver, tankar

Jag är inne i en sådan här celloperiod just nu.
Lyssnar på låtar som påminer mig om cellon, blandanat "What are words", går runt och tänker på cellon hela tiden, cellon åker fram istället för datorn...
Det är så skönt att bara att bara ta fram cellon och spela, att sitta där, spela och tänka.
Det kan vara en stor tröst, speciellt när det gått dåligt på orkestern. <3
På tal om orkester så är det ju det idag. Jag ser framemot orkestern väldigt mycket.
Det ska bli roligt att komma iväg. Ja, om jag är lika glad efteråt det får vi se.
Men vi satsar på det!
Igår på cellolektionen gick det iallafall rätt bra, jag är nöjd. Även om jag inte går här och jublar.
Det kunde liksom inte gått mycket bättre, jag gjorde mitt bästa för den måndagen. Nästa måndag kanske det går ännu bättre? Jag kan aldrig riktigt veta längre om det ska gå bra eller dåligt.
Jag fick lite nya låtar. "Jugo", "Natt i Moskva" och "Katusha". Rätt enkla låtar faktiskt.
Kan vara lite krångligt ibland med rytmen. Men annars, enkelt som pricken över i:et.
Alla dessa tre låtar ska spelas på sommaravslutningen, den stora stråkkonserten.
Åh, jag längtar så mycket!
Nej hörrni, nu ska jag invänta tills klockan slår sex, vilket det är många timmar kvar till, för att dra iväg till orkestern. Jag är beredd på att det går dåligt och bra, men det ska gå bra!
Jag har ju den rätta inställningen och det är alltid något, om man har en bra inställning går det förhoppningsvis så också :-)
Cellokramar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0