Natt i Moskva (Dragspel)

 
Idag delar jag med mig av "Natt i Moskva" fast på dragspel.
Låter fint, svängigt. Dansvänligt... Eller inte för att jag skulle dansa till detta men. 
Det låter som sådan musik som det är lätt att dansa till iallafall. - Men visst blir man lite sugen på att upp och dansa, det är liksom ingen musik som man vill sitta helt stilla till. Nej, iallafall inte när det spelas på dragspel.
Blev lite nyfiken på hur noterna ser ut på det här till dragspel? Hm... Det kanske vi får veta på dragspelslovet när det kommer :-)
Tidigare i veckan har ni kunnat se, höra och läsa om "Natt i Moskva" i dessa två inlägg:
http://celloliv.blogg.se/2013/april/natt-i-moskva.html#comment
http://celloliv.blogg.se/2013/april/natt-i-moskva-noter.html#comment
Klicka gärna in på de länkarna. 
Cellokramar <3
 
Veckan får en tumme upp. Har lyckats hålla mig till glada, trevliga inlägg som jag själv blivit nöjd med. 
Inte något som innehåller besvikelse. Även om jag säkert kunnat skriva ett långt inlägg om tankar också - Kanske blev det en liten gladare vecka för att jag bärt med mig den där grymma amazing känslan hela veckan och för att jag fick en rätt bra avslutning på tisdagens orkester?
Den här veckan satsar jag på att det går bra på cellon, tanken får mig att le. - Nu kör vi, mot en ny vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0