Med det ena kommer det andra

Efter i tisdags på orkestern har jag haft ett ord i huvudet, besvikelse.
Ett litet leende har ändå synst på läpparna... Fast inte det där riktiga leendet som syns på måndagar, på tisdagar och när jag inte är besviken.
Igår när jag skulle öva på cellon så... Pang bom krasch så gick den planen i spillror.
Nej men cellon lät jättekonstig, med konstig menar jag alltså ostämd.
Ja... Cellon lät verkligen jätteostämd. Kunde verkligen inte spela då... Usch!
Slutsats, det ena kommer med det andra :-) Med besvikelse kommer ostämd cello.
Men en grej som jag började tänka på dirket var... Eller dirket, snarare nu efteråt är att hur länge cellon låtit så? För tänk om den lät så i tisdags. Usch, nej det hoppas vi verklien inte.
Fast samtidigt, cellon kan inte ha låtit så i tisdags. Men när skulle då cellon ha blivit så ostämd, för så lät det inte i måndags när jag tränade. Mystiskt, mystiskt...
Eller kan vi bara tänka oss att, jag vart ju förkyld i några dagar, att jag smitade cellon.
Hahaha, vilken fantasi... Nej men det kanske blir så? Fast nej, jag vet nog att med besvikelse kommer en ostämd cello, där var mysteriet löst.
Nu gäller det alltså, på tisdag ska det vara en glad Hanna efter orkestern, ingen besvikelse. För då, då slår det där ostämda till igen.
"Suck". Jag ska fortsätta kämpa mig igenom den här veckan, bara fredag, lördag och söndag kvar, sedan dags för cello och glada tankar, skrivande.
Cellokramar <3
 
Häng med resten av den här veckan, det blir musik både imorgon och på söndag.
På måndag blir det lite tvärflöjt + ett förhoppningsvis glatt inlägg om cellon!
Jag har hittat en superfin låt på tvärflöjt, så fin... Ja jag vet, ni längtar nu ellerhur? :-)
Alltså, gladare inlägg resten av veckan!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Det där med en ostämd cello är ju aldrig kul! Och tråkigt att du inte kände att det gick bra på orkestern. Vi får hoppas att det går dubbelt så bra som det annars brukar göra, nästa gång! :D
sv: Tack,tack,tack! ♥ Ja, det är verkligen en härlig känsla när man känner att man vågar!
Härligt! du verkar verkligen brinna för ditt cellospelande, det är så inspirerande :)
Kram fina du ♥

2013-04-11 @ 19:34:07
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0