Glädje, lycka

Det är bara massa lycka, massa glädje som sprudlar i mig idag. Gissa en gång varför? Cello såklart!
Jag känner att nu är det dags att släppa all besvikelse, just därför är jag extra taggad den här veckan.
Min tanke var att allt som har med besvikelse skulle försvinna från mitt liv förra veckan. Men nej, det vill den inte.
Så nu satsar jag den här veckan med.
Idag vet jag att det blir en glad Hanna efter cellolektionen men tisdagarna... Efter orkestern då kan jag aldrig riktigt veta om jag kommer att vara glad eller besviken. Så nu kör vi, vi satsar iallafall på något bra!
I eftermiddag blir det celloeftermiddag, det är jag 100 % säker på eftersom att datorn inte funkar som den ska.
... Och det är ju skönt att bara sitta där och spela, tänka... Ni vet. Det är det jag gör efter en besvikelse, då spelar jag. För då kommer jag på bättre tankar.
Det kan vara om jag är ledsen överhuvudtaget, inte bara besviken, vad som helst. Då vet jag att jag har cellon. För mig är cellon något levande... Något jag kan trösta mina tankar hos.
Nej, nu vill vi inte ha det här så fullt av... Besvikelsetankar.
Men tack, tack för att ni tar er tiden att läsa mina små ord, det betyder, det kan jag lova <3
Cellokramar <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0