Cellon åker fram...

Nu i veckan har cellon legat framme och jag har suttit ner en stund varje dag. - Med undantag igår.
En stund varje dag, oftast mer än en timme.
Det har varit skönt... Mitt sätt att tänka bort, mitt sätt att ta nya tag efter dåliga dagar.
Här på bilden i inlägget ser ni en av låtarna jag fick i läxa senast. Hyfsat enkel låt, enklare än "Menuett 1" ärligt talat!
Men jag har inte bara spelat på läxan. Utan när cellon har åkt fram har det blivit lite blandat. Både läxan, gammalt och lite nytt. Lite vad som helst helt enkelt.
Eftersom att det inte blev något igår så tänker jag ta en riktig långspelning idag, härligt! :-)
 
Avslutar med att skriva att jag är grymt taggad inför veckan. Den ser lovande ut!
Imorgon kör vi cellolektion som vanligt, tusen tack för det. Ingen orkester på tisdag, vilket betyder cykeltur i fint väder. Jag tar däremot igen tisdagens orkester med cello på fredag. Ja ni läste rätt! Jag hänger med en kompis till hennes fiol då, vi ska nämligen spela på samma konsert den 4 juni. Samma låtar, så då tränar vi hur det låter tillsammans.
Vi får se, men jag gissar, eller gissar, jag vet att det går bra!
Mer om det på fredag/lördag, så klicka in då vet ja.
Ni har absolut inget tråkigt att missa här i veckan, för det kommer vara fullt ös.
Som ni hör, nu är jag taggad - Så nu kör vi mot en ny vecka. Ingen besvikelse den här veckan, nej det låter inte så just nu iallafall.
Cellokramar <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

sv: haha, dom är inte så jättekända i sverige än så det är kanske inte så konstigt! Han och hans bröder och två kompisar gör youtube videor, de har också spelat in en singel och ska snart släppa sin andra! åh tack så mycket!
Javisst är den, så fin är den! :)
åh tack! Jag har inte gjort den i något speciellt program, har använt mig utav en kod :)

Svar: Jaha, på så sätt. Vad kul! Nu blev jag jättenyfiken, måste kolla upp dem på youtube nu. :)Jasså, okej. Jag förstår :D
Hoppas du får en grym start på den här veckan, kram <3
Om mig

2013-04-28 @ 19:35:05
URL: http://amazingbella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0