Air from the peasant cantata... (Låten)

 
Jag tänkte att ni skulle få höra låten "Air from the cantata", ni har ju redan fått se noterna i föregående inlägg.
Tycker själv att den här låten är väldigt fin... Och den påminer så sjukt mycket om "Nu grönskar det i dalens famn". Det låter ju nästan som att det är exakt samma låt.
Men det kanske är samma fast med lite förändringar? Förmodligen...
Nu när det börjar närma sig sommar så tänkte jag bjuda på "Nu grönskar det", när jag spelar den på cello förresten. Förmdoligen kommer det i slutet av maj, någon gång i juni. Så håll koll!
Har ju två konserter som vi repar till nu på orkestern och jag antar att den här ska spelas på sommaravslutningen. Även om jag inte har en aning. Fast det lär vi märka snart.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0