22 och 23, sammanfattning

Springer på en äng utav glädje... Nej, men jag hade önskat att jag kunnat skriva så.
Här kommer iallafall en sammanfattning av måndagen och tisdagen. Jag kan redan nu säga att vi har haft gladare sammanfattningar.
I måndags... Hatar att vara besviken, försöker tränga bort det och tänka på annat.
Fick två nya låtar, kanske delar med mig av de så småningom?
Igår... Jag hade önskat att jag skulle vara gladare, nöjdare efter i måndags men nej. Så blev det inte precis.
Har mycket att skriva om varje låt, ni kommer att känns igen det mesta.
"Telemann sinfonia", var sig lik. Tappade bort mig, någonstanns mellan takt 30 och 45. De takterna vill aldrig riktigt sitta där. - Kom in igen vid takt 46.
"Mamma mia" brukar jag vara rätt nöjd med. Men den här veckan känner jag mig inte alls lika nödjd med den som vanligt.
Blev inte nöjd med den igår. Kändes som att jag kom fel flera gånger... Vilket störde mig.
"Beauty and the beast" brukar jag vara väldigt nöjd med faktiskt.
Brukar vara nöjdast med den utav alla, det var jag väl igår också antar jag.
Men den brukar gå bättre. - Blev fel i någon takt så jag kom av mig, i en takt som brukar sitta där i vanliga fall.
Somvanligt från takt 28 till 31, vill inte riktigt sitta där.
"The James Bond theme", de första två takterna sitter inte där... Eller de låter väl bra men hinner aldrig med de riktigt så som jag vill. Kommer in i tredje och det låter väl hyfsat därifårn.
Från takt 23 och fram till 34 så tycker jag det går bättre på orkestern än hemma - Något litet posetivt.
Sista 5 takterna vill inte riktigt vara med, blir aldirg nöjd med de vilket gör att jag bara spelar sista takten.
"Air from the peasant cantata"... Har inte så mycket att säga om den låten idag annat än att jag önskat att den gick bättre. Början lät väl helt okej ändå.
Men sedan tappade jag bort mig någonstanns. Lyckades komma in i takt 3 vid D.
"Visa vid vindens ängar", början går rätt bra. Där är jag rätt nöjd.
Men sedan vid takt 39 till 40 vill det inte sitta där riktigt och vid takt 46 börjar allt så fort igen så där hinner jag inte riktigt med, kommer  in rätt bra i takt 47 igen.
Kort sammanfattning, eller lång kanske den var... Nej men det blev lite om varje låt.
Tyckte jag kände ingen det mesta. Känns som att jag skrev ungefär samma grejer om låtarna i senaste sammanfattningen?
Den här veckan var inte min... Fortsätter kämpa och tar nya tag till nästa vecka.
Kramar <3 //Hanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0