Otursdag med cellon :(

Idag har jag haft världens outursdag.
Det började egentligen i skolan (men det kan vi hoppa över) När jag hade varit på toa och kom in i mitt rum, detta var innan cellolektionen, så hade jag lagt cellon på ett rätt dåligt ställe så när jag kom in igen så snubblade jag rätt över cellon så hela den här trägrejen, stallet rubbades.
Strängarna var alldeles ostämda efter det!
När jag kom till cellon var jag lite försenad (otur nummer 2) Under lektionen gick det rätt bra faktiskt :) Förutom att jag var lite för snabb på Koppången, en låt jag fick föra veckan i läxa.
Spelade också lite för fort på en ny låt jag fick men arm vill ha mer fart ;)
Okej det här som jag pratar om, ny låt, fick två nya låtar idag. En "Vaggsång" och en annan som hette "Nocturne" båda dem låtarna laddar jag med till en konsert som ska vara i november den 27, längtar, ska bli så kul <3 "Koppången" "Vaggsång" och "Nocturne" ska jag spela på den konserten, skulle även vara repetion den 18 november, gud vad jag längtar till detta!

(Otur nummer tre) Det blev inte mycket bättre utav att det regnade ute så himla sjukt mycket.
(Otur nummer fyra) Ingen celllo nästa vecka (43) eller 44 :(
 
Tycker iallafall att jag spelade rätt bra idag!
Vi får hur det går imorgon på orkestern, på orkestern övar jag ju också till en konsert, den konserten ska vara i december, den 11 december närmare bestämt. Åh längtar till att ha konsert!
Förresten när jag haft en konsert, tex nu dem här närmaste så kommer jag skriva vilka låtar jag spelade och vad jag tyckte om dem :)
Cellokram från mig <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0