Koppången

Tänkt att ni skulle få höra "Koppången" idag, vissa låtar får ni ju höra innan konserter. :)
Jag älskar den här låten, den är väldigt fin, både på cello och fiol.
Hittade ingen speciellt bra version av låten på cello men däremot på fiol - instrumenten liknar ju lite varandra...
Han som skrivit låten heter Per-Erik Moraeus men i videon framför Kalle Moraeus låten på fiol - dem är brorsor. Kalle Moraeus känner ni nog igen från programmet "Moraeus med mera"
 
Finns också en text till låten:
Här är stillhet och tystnad
nu när marken färgats vit
Från den trygga gamla kyrkan
klingar sången ända hit
 
Jag har stannat vid vägen
för att vila mig ett tag
Och blev fångad i ett gränsland
som förenar dag och natt
 
Lite utav denna underbara fina musik, den är mycket finare utan sång tycker jag, jag gillar faktiskt inte den när man sjunger... Ja ni kan få höra någon gång.
Mycket vacker, fin, underbar låt, älskar den <3
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Ja hästar är fina!! Jag har fotat i flera år, men har fotograferat med min systemkamera i över 1 år nu!

Kram! <3

2012-10-19 @ 00:37:24
URL: http://cieloeterra.blogg.se
Postat av: nicole

sv: jaa, jordgubbar är riktigt gott!!
kram

Svar: Mums till jordgubbar! :D
Om mig

2012-10-19 @ 16:05:21
URL: http://nicoleisabelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0