Celloläxor!

 
Varje termin får jag ett papper där min lärare skriver läxorna, så jag kommer ihåg dem, alla får de pappret.
Då ser man också hur många terminer man har spelat,jag har tex spelat sedan hösterminen år 2009 och nu är det hösterminen år 2012!
Det är också kul att titta tillbaka på vilka låtar man hade i läxa då...
 Iår ser pappret ut så här, ni ser veckorna där, vecka 38 tex då fick jag orkesterlåtar i läxa v 39 halva "minka" och hala "låt från shetlandsöarna"
Så nu ser det ut så, sen längst ner brukar det stå om det är höstlov v 44, ni ser ju att det finns v 43, men sedan inte 44 utan 45. Men det är ju för att det är höstlov.
V 45 är tomt därför att jag inte fått den läxan ännu, utan nu fram till v 45 ska jag träna på "Koppången", "Vaggsång" och "Nocturne" som ni ser på vecka 42.
År 2009, som det här pappret kommer ifrån och även förra treminen såg det ut såhär...
Då var det med smailsar att man skule fylla i hur många gånger man hade tränat.
Och i olika färger om man ville, ni ser ju att det är lite olika färger här, tex v 45. Grön men på v 47 är det lila, gul och orange.
Ni ser också att på v 45 så fick jag någon låt som hette "vet du va "och så gammalt de vill säga" lilla katt".
Detta papper är fårn hösterminen år 2009, så spelat rätt länge! Kommer bli några år till kan jag lova!
:D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0