Sammanfattning 20 och 21 november

Cellodagarnas sammanfattning, det har ni ju i stort sett redan hört.
(Deprimerande)...
I måndags, två halvnya låtar, "Can you feel the love tonight", den låten hörde ni i början av berättelsen.
 
Och "Improvisera" Att improvisera (Hitta på eget) Det skulle jag göra på två rader. :D
 
På tal om att improvisera, kolla in denna coola video, titta vad han gör, hahaha. Vet ni om det är en gitarr eller cello? Man kan kanske tro att det är en gitarr, men det är en cello <3
Coolt, spännande, bra, fint spelat tycker jag .D
I tisdags, det gick bra men ändå inte hundra, 70 % av hundra, ändå inte toppen. Men bättre än förra veckan kändes det som. Speciellt på "Jämtländsk brudmarch".  Den var defenetivt bättre, plus i kanten dära :)
 
På den senaste låten jag fick på orkestern, rätt enkel låt egentligen.
"Rudolf med röda mulen", det där med pauserna är löst, det fixar jag rätt bra nu men däremot när det ska spelas på A-strängen, då hänger jag inte riktigt med. Det låter inte hemskt, det är lite övedrivet och inte heller bra, men någonstans däremellan.
 
 Jag tycker ändå denna jullåt låter mycket bättre nu än innan på orkestern. Fick ju den för bara någon vecka sedan.
Dem andra orkesterlåtarna gick som dem brukar, "Pirates of the caribbean", "The Hunt" och "Tre folkliga valser".
Cellokram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0