Ostämd och jul!

Cellon känns alldeles ostämd (sen i tisdags så hela veckan), alldeles för ljus liksom... Egentligen hade jag tänkt att göra en video denna veckan med cellon men känner på mig att det bara skulle låtit uselt med den ostämda cellon. Haha :P
Men den kommer ju bli mer rätt imorgon, perfekt stämd hoppas jag/vi, så då kan jag göra en video i nästa vecka.
Ja men detta, att cellon känts så himla ostämd (får se om jag har rätt imorgon, om den verkligen är så sjukt ostämd som jag tror eller om mina fingrar varit helt fel) har också gjort att jag inte tränat så jätte jätte mycket på läxan, dåligt men det har verkligen låtit fel när jag har spelat så har bara tänkt att det här går inte... Ni skulle också känt så :)
Försökt att spela, även om cellon varit otsämd, lite jullåtar faktiskt. Bla denna jullåten som jag fick på orkestern i tisdags, "Rudolf med röda mulen".
Men bokstavligen talat, går knappt att spela den, den har alldeles för många pauser!! En ton, paus, en ton, paus. Det är pauser genom hela låten så, nej, jag gillar inte att det är så himla många pasuer.
Har inte melodin, det är likosm en stämma så det är därför det är så många pauser.
Men en jullåt jag nog spelat mest den här veckan är "We wisch you a merry christmas", hahaha åh, i love this song <3 Min nya favorit jullsång på cellon!
Jul och cellokramar <3

Kommentarer
Postat av: thea

Mysigt med jullåtar! :)

Sv: Ja jag har lyssnat väldigt mycket på Miss Li så samtidigt så tycker jag ju att det är kul att få höra andra göra tolkningar av hennes grymma låtar. Men nu längtar jag till nästa lördag när man får lyssna på hennes istället :)

2012-11-12 @ 00:24:48
URL: http://tthea.blogg.se
Postat av: Henrietta

Cellon brukar bli ganska ostämd när man höjer värmen i husen eller när den blir kall om man har den ute för länge på vintern. Har hänt mig några gånger! ;)
sv: haha älskar dom filmerna :D
Okej, vilken tur att din mamma tyckte så för det känar man ju på i längden :)
Jag spelar ganska mycket klassiskt just nu (tycker det är det allra roligast att spela hihi). Mycket 2/4 eller 3/4 takter och så spelat jag ganska mycket stämmor till orkkestern och esemlblerna. Det är väl kanske inte så jättesvåra toner egentligen, utan det är mest takterna som är svåra, måste hålla på att räkna konstant för att inte tappa bort mig helt ;)

2012-11-12 @ 20:04:29
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0