Orkester 2:a gången i november

Orkester för andra gången i november!
Kan med säkerhet säga att den här dagen har varit underbar och jag vet att dagen kommer bli ännu bättre när cellon är slut :D
Härligt det är att ha sådana tankar <3 Tänk alltid positivt, då går inget fel ;) Bara ett litet tips till er...
På cellolektionen igår fick jag två stycken nya låtar från boken "Nu ska vi skörda linnet" och "Amazing grace", som jag ofta gör sökte jag upp dessa låtar på youtube, hitta inga resultat på "Nu ska vi skörda linnet", jo, jag hittade två men det var med dragspel och dem var inte särskilt bra...
Däremot på "Amazing grace" hittade jag några fina, det var några videos med cello och några med fiol.
Så jag hade tänkt att denna veckan ska ni få höra den här låten, antingen bara på cello eller fiol. Eller helt enkelt båda två! Ja vi får se, men jag blev väldigt glad när jag hittade den låten!
En av de roligaste sakerna med att spela cello är att man kan söka upp låtarna på youtube och höra hur det låter när andra spelar den låten elle hur orginalet låter :)
Kan inte säga det ännu, jag vet ju inte ännu, men ändå - "Tumme upp för att det kommer gå så bra på orkestern idag" Cellokram <3
 

Kommentarer
Postat av: thea

Sv: Ja jag ska flytta :)
Haha okej.

Nej jag vet inte riktigt, har nog inte riktigt nån favorit jullåt, du då?

Svar: Ja faktiskt en favorit jullåt har jag. Den här "När det lider mot jul", den är så vacker <3Hoppas du haft en bra dag!
Kram <3
Om mig

2012-11-13 @ 17:23:51
URL: http://tthea.blogg.se
Postat av: Sarah Persson

Så fin bild!

2012-11-13 @ 17:54:10
URL: http://justmesarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0