Måndags lektion (5) Orkester tisdag (6)

Det har gått bra på både lektionen och orkestern tycker jag.
På orkestern var jag med mera från början än förra gången, men den låten har två papper så då när jag skulle byta papper, vek jag ihop det andra och var inte tillräkligt snabb där så tappa bort mig. Menmen...
Sedan när vi skulle köra den låten igen hade ju jag vikt det pappret så då ville dte inte så ordentligt så andra gången gick det inte lika bra.
Resten av låtarna gick också rätt bra igår, spelade igenom alla, börjar ju närma sig nu.
I december!
Fick även en ny låt, är lite osäker på om den kommer vara med på konserten men det tror iallafall, eller så fick vi bara den för skojs skull, men det tror jag inte ;)
Låten som jag fick var en jullåt "Rudolf med röda mulen", om ni inte aldrig hört den kan in höra den i nästa inlägg.
I måndag var jag också nöjd, tyckte dte gick väldigt bra under lektionen, även om den blev lite kortare.
Fick ju även en ny låt där, "Mattachins", ja det låter som en sådan här klassisk låt ju.
Hittade en video när den låten är med, så tänkte att ni skulle få höra.
 
Mycket fint, känner igen en del från låten jag ska spela.
Så två nya cellolåtar denna veckan, jag gillar att få nytt jag :D
Cello kramar <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0