Fiolovet

Under detta höstlov har ni fått både höra och läsa mer om fiolen.
Både jullåtar, sommarlåtra, klassiskt och roliga låtar...
Har ni lärt er något, eller har ni mest bara suttit och lyssnat och njutit och denna fantastiska musik?
Jag har mest lyssnat och njutit men också lärt mig något, som tex vad strängarna på fiolen heter... E, A, D, G E som är högst och G som är lägst.
På cellon är det A som är högst och C som är lägst, ljusats och mörkast.
Fortsätt läs bloggen fram till nästa lov vet ja, då kör vi nämligen kontrabasen :)
Fiol och cellokramar <3

Kommentarer
Postat av: Henrietta

sv: Ja verkligen, min är nog vesuvio! :)
Okej, vad roligt! Jag spelar i en väldigt liten orkester och det är mest småttingar med ;) Vi tränar till en julkonsert där vi ska bilda en stor orkester av stråk,blås, gitarr, piano osv av elever som bor i några "byar" här på landet och det gör vi varje år! Annars så är jag med i en duo som består av mig och en kille på fiol och i veckan ska min lärare starta en celloesemble på fyra personer :D
Okej, hon är ju så duktigt och otroligt vacker! Det tycker jag du ska göra, den är så himla fin! :)
Kram <3

2012-11-05 @ 17:48:21
URL: http://molntussar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0