Cellorep!

Ja det gick faktiskt över min förväntan på cello repetitionen idag :D
"Koppången" gick över förväntan, "Mattachins" gick över förväntan, "Nocturne" gick halvbra och "Vaggsång" gick bra.
På "Koppången" trodde jag ärligt talat att jag inte alls skulle hänga med, det höll på att bli så också men jag lyckade komma in, och sedan gick det galant!! Sista takterna kanske inte var helt bra (Lite halvbra) men dem var inte dåliga kan jag säga.
"Mattachins" gick rätt snabbt men lyckade hänga med rätt bra på den. Kan inte hitta något negativt med den. Jo andra gången råkade jag spela på C-strängen hela första raden innan jag kom på mig själv på andra raden och spelade på G-strängen istället. Ja men sådant händer, litet slarvfel spelfel bara.
En annan (Pytteliten grej) som knappt är värt att nämna var att det var ett repris tecken på den här låten och första gångerna vi spelade låten tänkte jag inte speciellt mycket på var det här repristecknet var...
Såklart var det lite fel där. Men sista gångerna blev det rätt :D
"Nocturne" höll på att gå illa, det är ju halvnoter genom nästan hela låten för mig och i början spelade jag lite för fort tror jag på dem. Det löste sig lite grand, orgenterade mig bättre genom "Nocturne" när jag tittade lite i öginvrån på dem andras stråkar och lyckades hålla rätt jämn fart.
"Vaggsång" gick rätt bra, inte riktigt över förväntan, men den gick bra tycker jag. Absolut inte dålig.
Hittar inget negativt att skriva om den och inget positivt heller. Bara att den gick bra.
Så slutsatsen blir ju den att hela repetitionen gick galant, ja öevr förväntan <3
På alla låtarna är cellisterna (Det är bara cellister på konserten) indelade i tre stämmor, 1:a 2:a och 3:dje. Jag har tredje stämman. Rätt enkel stämma genom alla låtarna.
Stor cellokram <3
 
PS: Cello tre dagar i rad, idag, imorgon och på tisdag, jag är överlycklig :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0