Cellofrossa och Storbandsväng! 27/11

Det var verkligen helt fantastiskt att sitta där på scenen och spela, dels för att det var roligt och dels för att det var en så fin scen!
Åkte dit runt 4 tiden och kom vid 5, packade upp och satt och lyssnade lite på "StockholmYouth Big Band" (SYBB) ett tag när de repade. Sedan var det grupp 2 (Bla jag) turs att repa.
Körde bara igenom låtarna jättefort under repetionen.
Fick vänta ett tag sedan inna det var dags för konsert, konserten började 19.00.
Fösrt var det några andra innan det var min grupps tur att spela.
När jag satt där och spelade, det var så himla kul och det gick riktigt bra. Har iallafall varit med om värre... A-strängen var lite ostämd så blev lite störd utav det, vilket gjorde att jag inte spelade på A-strängen, lät faktiskt inte alls bra på A-strängen. Men fick aldrig möjlighet att stämma inna, hann aldrig eller så. (Första konserten med en ostämd cello) Det kanske blir fler gånger. Men det gjorde inte så mycket att cellon var ostämd, det var väldigt fint ändå.
På "Mattachains" trode jag att pianisten skulle börja spela, som hon gjorde på alla låtaran, men sedan var det inte så... Så då kom jag in lite fel, hahaha. Men jag har blivit riktigt bra på att komma in det måste jag säga!
Hela slutsatsen på konserten (Det jag gjorde) det blir tumme upp, men ärligt talat, visa låtar lät nästan bättre på repetionen. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0