Cello lektion 5 november

Kom ungefär 5 - 10 minuter försent, inte så himla bra, kände mig faktiskt lite besviken över det.
Men lektionen gick bra - för höra nästan varje lektion att det går bra nu - och jag är så nöjd just nu med cellon, tycker det går så himla bra!
Fick en ny låt, "Cello Ensemble", det är tre stämmor i den och jag har tredje stämman. Två gammla, "Nocturne och "Vaggsång".
Så nu är det fyra låtar jag ska spela på konserten på musikaliska den 27 november, "Cello" Ensemble" "Nocturne", "Vaggsång" och "Koppången".
Fick även lite info om denna konserten, "Cellofrossa och Storbandsväng". Det är ju en repetionsdag snart också 18/11 :D
Nu har jag skrivit väldigt mycket om konserter i detta inlägg känns det som, men cellon gick iallafall bra.
Dessa låtar som jag till konserten nu i november, dem är ju inte särskilt svåra, det är bara det att man måste spela rätt med stråken...
Imorgon är det orkester, hoppas det går bra!!
 
PS: Håller på att fixa + redigera med en video som kommer upp någon gång i veckan, (hoppas vi iallafall) ni ska nämligen få följa med till cello lektionen och orkestern, vi får se hur det går.
Extra stor cello kram <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Ja det är verkligen jätteroligt ^^
Vi är runt 12-15 år :)

2012-11-05 @ 21:26:48
URL: http://sandraborgs.blogg.se
Postat av: Emelie

Kolla in mina bilder från härliga gran Canaria! Ni hittar dem här! http://emiisliv.blogg.se kram

2012-11-05 @ 21:28:01
URL: http://emiisliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0