Upplev "Stringendo och KORKS julavslutning" pånytt!

Under konserten var det ju också en annan orkester med som heter Stringendo, jag spelade själv i den orkestern förra terminen, fast iår var det lite nya barn med.
Ni ska få höra en av låtarna de spelade också - resten är bara KORKlåtaran!
 
En av låtarna Stringendo spelade var "Nu tändas tusen juleljus",en väldigt fin jullåt som är skriven av Emmy Köhler.
 
 
Första låten KORK spelade var denna svängiga jullåt, "Rudolf med röda mulen" som är skriven av Robert L. May. Svängig och gungig låt som jag bara får lust att hoppa omkring och dansa till :D
En låt vi spelade var denna fina låt "The Hunt" som kommer från The Autumm ur The Four seasons, låten är skriven av Antonio Vivaldi.
De här är även den också en låt jag bara skulle vilja dansa till, fast kanske lite lugnare den gången... Men samtidgt lite mer svängigt, ja både och...
 
Det här är en väldigt lugn och fin låt som heter "Folklig vals" och är skriven av "Lille Bror" Söderlundh.
Denna låten spelade bara stråkarna, fiolerna och cellosarna.
Låten var väldigt fin, ja, ni hör ju i videon, men i kyrkan var det helt annan ton...
 
Den här fantastiska låten, en tradionell låt i Jämtland, "Jämtländsk brudmarch" är en låt som oftast spelas i Jömtland kan jag försäkra om.
Här i vidoen ser ni nyckelharpa och gitarr spelas, åh vad jag blir sugen på att dansa nu... Många dansvänliga låtar var det här, haha ;) Upp och dansa nu hörrni!
 
Åh, jag älskar den här låten <3 Denna låten var verkligen min favorit!!
"Pirates of the caribbean" är skriven av Klaus Badelt, Klaus Badelt är väldigt känd för att skriva låtar till olika filmer.
Det som spelas i denna låten påminer himla mycket om det vi spelade igår, men tror inte att det exakt samma.
 
Ni har fått uppleva konserten i fyra olika inlägg, hoppas ni gillade det, titta gärna tillbaka lite, lyssna på låtarna - Upp och dansa vetja! - Men jag ska säga en sak, ni kan aldrig uppleva konserten som den verkligen var, däremot ur text och bild :D
Extra stor cellokram onsdagen till ära <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0