"Stringendo och KORK firar jul" - Sammanfattning

"Stringendo och KORK firar jul" Det var verkligen en fantastisk konset, så fin kyrka!
Något av det roligaste med att spela cello är att få spela på så många olika ställen, en massa olika kyrkor, ja alla möjliga ställen.
Mamma var med när vi repade alla låtaran, hon sa att det lätt mycket bättre på under konserten, och jo, det gjorde det nog. - Som hon utryckte det "Det var lite trevande under repetitionen", jo det kanske kan stämma.
Fast jag måste säga, det lät väldigt bra under repetitionen också, men man blir lite mer kärpt under självaste konserten, då kämpar man lite mer.
Under konserten, jo allt gick väldigt bra tycker jag, kunde inte gjort speciellt mycket bättre ifrån mig.
Det var bara på en låt jag blev lite besviken över, det var på "Tre folkliga valser", i början gick det rätt bra, men sedan andra gången vi skulle spela det nedre - På det översta är det ett korsförtecken och på det understa är det b-förtecken - kastade jag en blick ner mot min stråke... Den var alldeles för högt upp, när jag rätade till det kom jag av mig, eller jag spelade på, men när jag tittade upp igen visste jag inte var vi var.
Ja, jag lyckades iallafall komma in igen så godkänt ändå... - Fast inte lika bra betyg som de andra tyvärr.
Vilken låt som gick bäst har jag suttit här och funderat över medans jag skrivit, men om sanningen ska fram vet jag inte riktigt. Kanske "Jämtländsk brudmarch", den tycker jag att jag kan väldigt bra nu.
Spelar inte för länge på tonerna som jag gjorde innan. -Det var den bästa - Fast alla andra låtar lät väldigt bra faktiskt, tyckte jag lyckades väldigt bra. Godkänt med extra plus i kanten <3
För hela konserten av 10 möjliga vill jag ge en 7, saknades lite kändes det som. Men en 7:a det låter ändå rätt bra tycker jag ;)
 
Ett extra plus i kanten var att en av mina gamla lärare som jag hadei 6:an i skolan var och lyssnade på konserten, tack snälla för att du kom! Det var verkligen jättekul att hon kom :)
Jag tror att om man vet att någon speciell ska komma, pappa, mormor, kusin, ja då spelar man på extra bra för att man vill liksom vissa lite vad man lärt sig, hur det har gått. 
Under förra terninen var mamma med ett par gånger under orkestern, men iår ingen gång, jag har liksom velat ha det som en överraskning. :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0