Stockholm Youth Big Band

Stockholm Youth Big Band har ni läst förut om här på celloliv.
Ett svängigt band med trumpeter, saxofoner, trumor, piano och trombon, bandet var ju med på Cellofrossa och Storbandsväng" konserten, Storbansväng står för Stockholm Youth Big band!!
 
Massa bilder från en av konserterna Stockholm Youth Big Band har varit med på, såklart en konsert på musikaliska, så fint som där är känner man igen det när som helst, en konsert som jag var med på och spelade cello, en konsert som hette "Cellofrossa och Storbandsväng".
Gud vad chokad jag blev när jag fick upp den här videon och det var bilder från den konserten jag spelade på!
Och desutom en bild på alla celloeleverna som var med i grupp 2, ja ni ser bilden på 8:13 och där längst ner i ena hörnet sitter jag i min rosa blus och mina svarta yenas.
Väldigt fin bild, väldigt fin video överhuvudtaget. Fin låt, härligt sväng, jag kan gunga med känner jag, speciellt fint är det när tjejen sjunger, Agnes Werner heter hon - Men tänk nu om dessa celloelever inte vill vara med på youtube, alla har inte youtube, alla vill inte vissa sig för halva Sveriges befolkning...
Jag blir lite upprörd känner jag, det skulle ni nog också blivit, (Ja, jag har ju redan youtube) Men de andra då?
Ja, musiken var iallafall fin, något litet positivt :)
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0