Flute - Christmas song!

Flöjt är ett fantastiskt fint instrument tycker jag, i min orkester har vi flöjter och obåer också (Tror jag det är) Eller blåsarna som vi kallar dem. :)
 
Det här är en jullåt på flöjt som ni hör i viedon, väldigt vackert och fint.
 
På konserten som ska vara nu på tisdag så ska stråkarna (Fiolerna och cellosana) spela "Tre folkliga valser", som är en vals. Sedan ska blåsarna spela två jullåtar, bla "Jul, jul, strålande jul", den andra jullåten kommer jag inte ihåg vad den hette faktiskt,.. Men tänkte ta reda på det så kan ni få höra den låten :D
Vilken musikdag det blev här idag, men det är ju så härligt med musik. Tänk er en värld utan musiken, hur skulle den se ut?
Bamsestor cellokram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0