Cellovideo...

Nu har jag äntligen filmat första filmen till en ny cellovideo, men ska filma en till idag. Så snart kommer en julvideo till er med cellospelande <3
Det bästa med att ha en blogg om ett stort intresse är att det finns så mycket att skriva om, det tar liksom aldrig slut!
 
Igår övade jag cellon, läxan + alla orkesterlåtarna. Hemma låter alla låtar näst intill perfekt men när jag är där låter det väl inte helt och hållet perfekt.
Ett tips till er, öva lite på cellon (Eller ditt instrument om du tex spelar fiol) varje dag. Det kan räcka med bara en halvtimme, men öva, öva och öva varje dag. Jag lovar er, det kommer löna sig och i slutet av vecken kommer det låta mycket, mycket bättre <3
Jag tycker själv det är väldigt kul att öva lite varje dag :D
 
Imorgon får ni cellonaglarna som jag gjorde till "Cellofrossa och Storbandsväng", på lördag lite musik, än så länge håller jag det hemligt vad exakt det är, vill ju inte avslöja, på söndag får ni en cellovideo, om den här cellovideon med jullåtar är klar får ni den, annars får ni en annan.
Cellokamar i massor <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Behind The Camera- fotografi

sv; Tusen tack fina du! Jag har en Canon, canon eos 1100d :) Ja, det finns massa fina sakera att göra på vintern! Kramis! :)

2012-12-06 @ 18:11:55
URL: http://behindthecamera.blogg.se
Postat av: Amanda Cleréus

Så fint allt låter!

2012-12-06 @ 18:39:18
URL: http://amandaclereus.blo.gg/
Postat av: Henrietta

sv: åhja, älskar vintern så mycket! pulkaåkning och varmchoklad i mängder.
det var verkligen en mysig advent, hihi :)¨
nej det har du rätt i, dom vet ju inte hur jag tänkt att spela låten! ;)
håller helt med dig där! ja, det kan ge så mycket att bara få applåder och beröm :D
Kramar i massor ♥

2012-12-06 @ 20:24:21
URL: http://molntussar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0