Cellotisdags sammanfattning!

Nej vet ni vad... Vi tar tisdags sammanfattning nu på orkestern!
Orkestern idag måste jag säga, den gick väldigt bra :D
Försökte spela på, extra bra försökte jag spela idag eftersom det var sista orkester tisdagen tråkigt nog :(
Men jag tyckte att jag levde upp till mina förväntningar idag på orkestern, nästan... Okej något pyttelitet som saknades kanske. Men det känner jag knappt av så jag vet ärligt talat knappt vad det var.
"Jämtländsk brudmarch" går bättre och bättre för varje tisdag måste jag säga. Halvnotrarna är enklare nu att hänga med, jag vet liksom hur fort de går, förut visste jag inte lika noga det. Spelade halvnotrarna lite för länge då.
"The Hunt" är nog den det går sämst på måste jag säga, jag spelar i den men nja, jag gillar inte den alltså. Den är fin att lyssna med spela... Brr, nej tack!
Resten av låtarna går som ett rinnande vatten, med lite stop då och då... Eller som en filt med lite hål i här och där, det är nog en bättre beskrivning ;)
 
Nu har jag bara lust att spela cello hela natten och ända fram till måndag då det är cellolektion. Faktiskt sista för den här terminen. Sedan har jag bara lust att gå i ide till den 15 januari... Ah, om bara jullovet går fort så blir jag glad <3
På tal om att det är sista cellolektionen kan jag medela er om lite info vad som händer här under jullovet...
Vi kommer ha två veckor till med cello, nästa och veckan efter det också, bla lite termins sammanfattning och kanske lite annat kul, det kan jag allt lova. Sedan resten av jullovet förutom sista veckan kommer det ni få läsa och lyssna mer på basen. Det största stränginstrumentet.
Dessa veckor ska bi riktigt roliga känner jag, och kanske, kanske blir jullovet iallafall hyffsat utan cellon...
Cellokramar i massor <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0