Cellojullåtar!

Nä vet ni vad...? Vi trar oen sammanfattninga v cellolektionen redan nu!
Som ni vet är det jul nu, början av december, snön är här, kylan är här, ja vitern är helt enkelt här... Vad passar då bättre än jullåtar! :D Två stycken till och med :)
 
Den ena jullåten jag fick i läxa det var denna, "We wisch ju a merry christmas", den är verkligen jullig måste jag säga. Låten påminer så himla mycket om julen.  (Kanske för att det är en jullåt?) Nej men det är inte på det sättet jag menar. När jag lyssnar på låten får jag bara en bild i huudet utav jul, tonvis med snö...
Här i videon ovanför hör ni en inspelning, det låter mycket mörkare här men låten låter mycket ljusare i verkligheten och noterna ser inte ut så, ja iallafall inte mina :)
Om jag ska erkänna en sak så har jag tjuvtränat lite på denna i färväg... Hehe, låtsas som att ni inte läste det där...
 
Den andra jullåten som jag fick, den var helt ny faktiskt
"Jul, jul, strålande jul" heter den och här i videon ovanför ser ni en kammarkör som sjunger låten, så fint!
Det här är defenetivt en av mina favoritjullåtar, den är ju så himla underbar, julstämmning på hög grad :D
I låten är det väldigt mycket 2:a läget, och lite också 1:a men mest 2:a läget.
Jag ska nog gå igenom det där i en video, länge sedan ni lärde er något... Lite lärdom får ni ju också ha!
Nej, nu ska jag öva på cellon, jag är verkligen cellonsugen måste jag säga.
Cellokramar till er alla <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirra

Cello låter så fint!
Själv spelat fiol men spelade ibland med solister (eller vad det heter :P)
Btw: Superfin blogg!
Kolla gärna in på min blogg och se om du tycker den är lika fin som din!

2012-12-04 @ 12:14:53
URL: http://MirraMarika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0